Folkpay

Adyen Shuttle

Payment Service Provider Adyen biedt met de Adyen Shuttle een Mobile Point of Sale (mPOS) betaaloplossing, ook wel een mobiele kassa genoemd. Met deze mobiele betaalmethode biedt Adyen Shuttle ondernemers de mogelijkheid om met de smartphone of tablet kaartbetalingen te accepteren. Het gaat daarbij zowel om betalingen per creditcard als transacties via een pinpas (de debitcard).

Dit is mogelijk omdat de mobiele betaalmethode (de Shuttle) van Adyen EMV (Europay, MasterCard, Visa)-compliant is, en betalingen accepteert via het Chip&PIN principe.

Wie is Adyen?
Adyen is een Nederlands bedrijf dat wereldwijd veilige betaaloplossingen biedt en maakt het mogelijk om online, mobiel en via point-of-sale betalingen te accepteren. Vele ondernemers uit het MKB maken al gebruik van de voordelen die Adyen biedt.

Hoe werkt Adyen Shuttle?
De Shuttle wordt via bluetooth gekoppeld aan uw mobiele telefoon of tablet en verandert hierdoor in een volledige PIN terminal.
Accepteer cardbetalingen met uw mobiele betaalterminal Adyen Shuttle in 3 simpele stappen:

  • 1  Verbind de Shuttle met uw Android of iOS apparaat via Bluetooth.
  • 2  Vul het gewenste bedrag in op uw mobiele telefoon of tablet.
  • 3  De klant voert zijn pin in en rond de betaling af.

Indien gewenst is het mogelijk om de consument via e-mail een betalingsbewijs toe te sturen, waardoor de ondernemer ook nog klantgegevens kan verzamelen. Elke verwerkte transactie via Adyen Shuttle wordt direct toegevoegd aan het transactieoverzicht, dat inzichtelijk is via de online backoffice van Adyen.

Onderstaande video’s geven een handleiding over de App en een algemene indruk van Adyen Shuttle.


Kosten Adyen Shuttle?
Adyen hanteert voor haar mPOS-betaaloplossing Adyen Shuttle de volgende prijsstelling, welke zijn gebaseerd op de Nederlandse transacties.

Eenmalige kosten: €99,- excl. BTW voor de aanschaf van de PIN-reader (de Shuttle)

Maandelijkse abonnementskosten: €10,- (de minimale transactiekosten zijn €10,- per maand en zijn gebaseerd op NL transacties)

Transactiekosten Creditcard (MasterCard): 1,40% per transactie

Transactiekosten Creditcard (Visa): 1,15% per transactie

Transactiekosten Debitcard (pinpassen Maestro en V Pay): 9 cent (€o,o9) per transactiekosten

Geen onderhoudskosten: U betaalt eenmalig voor de Adyen Shuttle

Flexibel contract: U bepaalt de looptijd van het contract

Adyen Shuttle breed beschikbaar in Europa
Adyen Shuttle is beschikbaar in de meeste Europese landen. De pricing verschilt per land, dus wilt u in het buitenland cardbetalingen accepteren via Adyen Shuttle, dan adviseren wij u contact op te nemen met IPS Consult. Zij kunnen u dan begeleiden in het offerte-traject en de pricing per land voor u opvragen.

Multi-channel betaaloplossing
Adyen Shuttle is volledig geïntegreerd binnen het betaalplatform van Adyen, met inbegrip van andere Point Of Sale, ecommerce en/of mobiele betaaloplossingen. Het maakt Adyen Shuttle tot een complete multichannel-oplossing voor webwinkelier en fysieke retailer.

Ervaring met Adyen Shuttle?
Heeft u als ondernemer/merchant al ervaring met Adyen Shuttle? Help uw collega-ondernemers door een review over Adyen Shuttle achter te laten.

Registreren Adyen Shuttle?
Wilt U de Adyen Shuttle, een mobiele kassa, direct inzetten voor de verkoop van uw producten of diensten? Maak gebruik van deze registratielink en start met de acceptatie van credit- en debitcard betalingen via Adyen Shuttle!

* Direct klaar voor gebruik
* Voor in uw winkel of onderweg
* Betaalbare oplossing
* 24/7 online inzicht in uw betalingen

Let op: Voor de inschrijving heeft u de volgende documenten (kopien of leesbare foto’s) nodig:

- Kopie identificatie bewijs (ID, paspoort of rijbewijs)
- Bankafschrift (saldo mag worden afgedekt)
- Uittreksel Kamer van Koophandel (KvK)



25 Reviews van “Adyen Shuttle”

    Review door Rob G, januari 11, 2014

    • 22222
    • 44444
    • 55555
    • 22222

    Heb sinds december 2013 de shuttle in gebruik.
    Ik heb hier helaas erg veel problemen mee.
    Regelmatig kan de shuttle de kaart niet herkennen.
    Herkent wel de kaart maar sluit dan de boel regelmatig af en geeft een “error”aan.
    Loopt soms vast, weer resetten.
    ongeveer 50 procent van de transacties lukt bij mij niet. Erg vervelend voor mij en mijn klanten, sta dus regelmatig voor paal.

    Ben sindsdien al bezig met de helpdesk om een oplossing te vinden.
    De helpdesk is goed bereikbaar, maar is via telefoon bijna uitsluitend in het Engels.Erg lastig bij technische vragen en gesprekken.
    Ik denk dat het aan mijn shuttle ligt en heb al om een andere gevraagd.
    Wordt helaas niet op gereageerd.
    Ik hoop snel op een oplossing anders stop ik er snel mee.
    mvg rob.

    Review door Henkjan, januari 15, 2014

    • 11111
    • 33333
    • 55555
    • 11111

    Lijkt allemaal hartstikke goedkoop en mooi maar ondertussen werkt het van geen kant. In eerste instantie overgestapt van PayLeven naar adyen omdat deze goedkoper was, maar goedkoop is in dit geval duurkoop geweest. Enige positieve punt is de goede uitgebreide website waarin je alles kan terugzien en de technische hulp en kennis (al is het zoals rob al aangaf vaak engels).

    Review door Jennifer, januari 20, 2014

    • 44444
    • 44444
    • Not Rated
    • 44444

    Sinds een aantal maanden gebruiken wij de shuttle van Adyen. Wij gebruiken de shuttles voornamelijk op beurzen.
    Waardoor we de shuttle tijdens deze beursdagen heel intensief gebruiken.

    Twee keer lukte een transactie niet, dit bleek achteraf niet aan de shuttle te liggen maar aan de pas.

    Wij ervaren de shuttle als een heel gemakkelijk en gebruiksvriendelijk pin systeem.

    Review door Richard Huisman (City Cab Waterland), januari 20, 2014

    • 44444
    • 33333
    • 44444
    • 44444

    Wij maken sinds december gebruik van de Shuttle en hebben tot op heden nog geen slechte ervaringen. Ook mijn vrouw heeft er een, deze kon in eerste instantie deIPhone niet verbinden. Hebben een nieuwe shuttle gekregen en werkt prima.

    Review door fb.com/OriflameBeautysalon, januari 21, 2014

    • 55555
    • 55555
    • 55555
    • 55555

    Sinds een tijdje gebruik ik de shuttle van Adyen. Super tevreden! Ook mijn klanten.
    Ben blij dat ik dit heb en kan aanbieden aan mijn klanten.
    Lage kosten. Wie spreekt dat niet aan?

    Review door Cathelijne, januari 22, 2014

    • 44444
    • 44444
    • 44444
    • 44444

    Wij werken nu ruim een half jaar met de Shuttle en zijn erg tevreden. Onze klanten zijn vaak verbaasd dat ze bij ons op de gekste locaties kunnen pinnen! Kortgeleden ging de shuttle kapot. Binnen 24 uur hadden we een nieuwe toegestuurd gekregen. Deze werkt weer perfect.

    Review door Mario's glas in lood atelier, februari 11, 2014

    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 55555

    Ik heb sinds december de shuttle in gebruik en 1 keer is het misgegaan omdat hij aan het updaten was en ik dat niet wist maar verder vind ik het een erg handig apparaatje en ben er erg blij mee

    Review door Willem Jongbloed, februari 15, 2014

    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 44444

    Wij gebruiken het Adyen pinsysteem regelmatig tijdens evenementen binnen onze studentenvereniging. De koppeling tussen apparaten vergt even wat geduld, maar daarna werkt het systeem probleemloos. Je kan het apparaat er op elk gewenst moment bij pakken en de omzet wordt snel en accuraat op onze rekening gestort, zonder daar een handeling voor uit te hoeven voeren. Een absolute aanrader!

    Review door Emil Boen, maart 17, 2014

    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 55555

    Ik gebruik Adyen pinapparaat ruim een jaar. Het werkte probleemloos vanaf het begin, snel en eenvoudig zowel voor ons als de klanten. Ik had eens problemen met dubbele transacties, maar de klantenservice heeft erg hun beste gedaan om naar een oplossing te zoeken. Het bleek door de Adyen app die per ongeluk op de externe geheugenkaart stond en dat vraagt om problemen. Eenmaal de app op de interne smartphonegeheugen verplaatst werkt die weer probleemloos, en voor een lagere kosten dan payleven en andere. Inmiddels zie ik dat ook grote bedrijven Adyen paysysteem gebruikt. Zeer aangeraden vooral voor startende ondernemers, verenigingen en mobiele bedrijven.

    Review door Nadine, juni 17, 2014

    Ik heb Adyen sinds vorige jaar mei 2013
    Ideale! Voor heen had ik een pinautomaat vreselijk wat heeft mij dat overbodig veel geld gekost. Tuurlijk zijn er zo en dan problemen maar daarvoor had ik dat ook regelmatig met de pinautomaat van ccv.

    Ik hoop dat dit altijd zo blijf en dat het ook in de toekomst mogelijk is om via mac of pc te verbinden.

    Review door Patty van der Roest, juli 2, 2014

    Hoi allemaal
    Wie kan mij helpen?
    Ik heb de adyen shuttle vandaag binnen gekregen.
    Eerst via mijn mini ipad geprobeerd werkte niet.
    Toen via mijn iPhone 1 keer verbinding via Bluetooth
    Daarna toen ik de shuttle uit had gezet en opnieuw
    Wilde proberen deed die het niet?
    Zou het aan het kastje liggen?

    Gr Patty

    Review door Horeca Gebruiker Maastricht, augustus 11, 2014

    • 11111
    • 55555
    • 33333
    • 44444

    Wij hebben 5 Adyen Shuttles in gebruik ic.m. iPod’s en tot nu toe zeer slechte ervaring met Adyen Shuttle omdat Bluetooth verbinding met iPod steeds wegvalt en in een maand al 4 shuttles defect zijn met de melding “System Tampered”. Volgens Adyen zijn ze dan gevallen terwijl dit niet het geval was. Ze zijn overigens tot nu toe binnen 1-2 dagen omgeruild. Geregeld worden transacties afgebroken en moeten shuttles gereset worden zonder enige aanleiding. Inmiddels een firmware update gehad voor Bluetooth maar verbinding valt nog steeds 3-4 keer per dag weg. Wanneer de verbinding wegvalt moet je handmatig de Bluetooth verbinding herstellen of zelfs het hele initialisatie proces doorlopen. Volgens Adyen zijn wij de enige met dit probleem…

    Review door mgam van dijk, augustus 22, 2014

    • 11111
    • 55555
    • 33333
    • 22222

    Wij hebben in 2 vestigingen Adyen Shuttles in gebruik i.c.m. Nexus.
    De Bluetooth verbinding is absoluut niet stabiel waardoor betalingen niet of vertraagd kunnen plaatsvinden.
    De arrogantie van het bedrijf heeft ons doen besluiten om weer terug te gaan naar de oude “pinautomaat”.
    Adyen denkt absoluut niet mee als je problemen ervaart met het product althans dat is onze ervaring.
    Ik zou goed nadenken voordat je met dit bedrijf in zee gaat.

    Review door Lisette, september 6, 2014

    Wij hebben helaas ook erg veel problemen met Adyen. Op zich in theorie een super systeem en als hij het doet werkt het top. Echter, de verbinding vliegt er continu uit, hij start regelmatig ineens uit zichzelf op terwijl een klant net wil afrekenen. En de verbinding moeten we telkens handmatig opnieuw activeren via instellingen! Toch niet echt tevreden helaas. Maar eens op zoek naar een alternatief

    Review door Anton gebruiker Utrecht, september 14, 2014

    • 33333
    • 44444
    • 22222
    • 33333

    Ook bij ons speelt ook al enkele maanden een onstabiele bluetooth verbinding en op onregelmatige momenten security checks en herstart tijdens het gebruik. Ik hoor het ook van andere gebruikers. Het lijkt een probleem in de software waar nog geen oplossing voor is blijkbaar. Ook is bij gebruik van het 3G netwerk regelmatig storing bij pinbetalingen omdat het dataverkeer op dit systeem blijkbaar iets kan fluctueren waardoor transacties mislukken. In de praktijk gaan circa 80% van de betalingen goed. Met verdere technische verbeteringen aan het systeem zou de laatste 20% ook probleemloos moeten kunnen! Adyen: luister naar je klanten.

    Review door Bar Cafe gebruiker, september 26, 2014

    Slechte ervaring met Adyen Shuttle. hebben er een paar in gebruik maar om de maand gaat er wel een kapot. “Systeem Tampered” of communicatie error. Ze worden wel steeds netjes vervangen door Adyen dus ik neem aan dat ze weten dat er iets mis is met de productie.

    Review door Arjen, december 4, 2014

    • Not Rated
    • 55555
    • Not Rated
    • Not Rated

    Het apparaat geeft veel problemen, start niet op, of uit zichzelf aan, dan is ineens de accu leeg, of word niet herkent door de app. Daar gaat geen klant op zitten wachten. Leuk systeem maar niet degelijk. Te mooi om waar te zijn.

    Review door Rob, januari 14, 2015

    • 44444
    • 55555
    • 55555
    • 33333

    Gebruik hem nu ruim een half jaar. In het begin met de iPhone niet zo stabiel, Android werkte beter. Nu na diverse updates en nieuwe APP heb ik het idee dat alles wat beter werkt. Het beste werkt ie als je het op 1 toestel installeert, meerdere toestellen door elkaar heen geeft soms storingen. Na wat gewenning in het begin nu wel tevreden. Helpdesk vaak in het Engels, soms lastig uitleggen.

    Review door Bob Zuidersma, januari 29, 2015

    • 44444
    • 55555
    • 44444
    • 33333

    Gebruik nu een jaar adyan, regelmatig problemen maar werd steeds via de mail goed geholpen, maar na een grote update begonnen de problemen pas echt, slechte bluetooth en problemen met connectie telefoon, het advies was een update van mijn telefoon naar 4.3 of liever nog 4.4. alleen op mijn samsung zit 4.1.1 en kan geen 4.3 op.. oftewel ik zal een nieuwe telefoon moeten kopen.
    Verder krijg ik nu geen reactie meer op mijn vragen die ik stel via de mail.
    samengevat; als het werkt is het een prima systeem maar niet echt betrouwbaar op dit moment

    Review door Job, februari 5, 2015

    • 11111
    • 33333
    • 44444
    • 33333

    Ook wij hebben al geruime tijd deze Shuttle, maar helaas niet zonder problemen. Regelmatig wordt de transactie verbroken, wat richting de klant niet prettig is. Verder wordt de bluetooth verbinding niet altijd herkend, waarop je de verbinding op de telefoon moet verwijderen en de Shuttle opnieuw moet koppelen. Wij hadden er wel meer van verwacht dan wat wij er nu voor hebben gekregen. Niet helemaal negatief, maar zeker ook niet positief.

    Review door Kusters, juni 17, 2015

    • 55555
    • 55555
    • 55555
    • 55555

    Werk sinds 1 mei met de shuttle i.c.m. Iphone 6. Probleemloos, werkt perfect.
    Wordt meerdere malen per dag gebruikt.
    In het begin een paar vragen over rapporten gesteld: direct beantwoord.
    Kortom : voor mij werkt het 100%

    Review door Ilona, oktober 24, 2015

    • 11111
    • 22222
    • 33333
    • 11111

    Ik heb eerst pay leven geprobeerd maar door de hoge kosten overgestapt, en werk nu 2 jaarmet Adyen.ik vervloek het apparaat regelmatig omdat er door dat de Bluetooth verbinding weg valt de betaling niet goed gaat.Ook zijn er heel veel transacties teruggedraaid terwijl de klant al weg liep, eerst dus goed gekeurd.Hierdoor ben ik heel veel omzet verloren.Hopeloos ik maak nu van elke betaling een screenshot, omdat de helpdesk support mij niet geloofd, en hier heb ik meerdere keren contact over gehad.Het bedrijf zegt dat met10 meter de verbinding moet lukken maar ik leg ze naast elkaar om leed te voor komen.nu na 2 jaar weet ik wel wat het beste werkt maar hij gaat ook 2x per dag opnieuw instaleren.Ik weet ook een zelfstandig onder nemer die na de 9.0 update problemen heeft.

    Review door Gerda, november 1, 2015

    De shutle werkt eigenlijk altijd. Afgelopen woensdag nog gebruikt en nu, zaterdag zegt ie ineens ” system tampered” krijg het niet weg en natuurlijk gebeurd dit altijd in het weekend wanneer niemand telefonisch te bereiken is. Maandag maar eens bellen.

    Review door Bas van Rooij, november 6, 2015

    beste mensen
    ik heb hetzelfde probleem als Review door Horeca Gebruiker Maastricht, augustus 11, 2014
    bluetooth verbinding valt regelmatig weg, en moet dan opnieuw worden ingesteld, zeer vervelend.

    Review door Michiel Stroo, december 21, 2015

    • 55555
    • 55555
    • 55555
    • 55555

    Ja dan nu ik ik had eerst payleven vanaf het begin . = duur ik doe in fietsen en als iemand een fiets pint van € 1000,00 dan doet dat echt zeer die 2,7% In het begin ook wel wat troubles gehad. Toen 5 maanden later nu 2,5 jaar in bezit van Adyen de shuttle genomen . Amper problemen gehad icm een samsung s4.
    Dus zeer teleurgesteld dat Adyen meldt per e-mail dat het stopt met de shuttle en dat als mijn shuttle stuk gaat ik geen nieuwe meer kan kopen . Ik vind dat gewoon kwalijk. Dat ik nu voor € 700,00 en ander apparaat moet aanschaffen. Bij Adyen.

Schrijf een Review

Overall Rating
Prijs
Aanbod Betaalmiddelen
Helpdesk Support