Folkpay

Afterpay

afterpayAfterPay is een Nederlands bedrijf en toonaangevend in Nederland in het aanbieden van de (digitale) acceptgiro betaalmethode voor webwinkeliers.

AfterPay, dé online achteraf betaalmethode

AfterPay biedt haar webwinkeliers een full service acceptgiro betaalmethode aan, waarbij het versturen van acceptgiro’s, het innen van acceptgiro’s en het volledig overnemen van het debiteurenrisico en frauderisico centraal staan. AfterPay houdt kantoor in Heerenveen. Webwinkeliers krijgen bij AfterPay zowel een commercieel vast aanspreekpunt als een operationeel/ IT vast aanspreekpunt waardoor snelle beantwoording van vragen gegarandeerd is.

AfterPay beschikt over een eigen unieke database met relevante e-commerce betaalinformatie van consumenten, een eigen klantencontact center voor consumentenvragen en een informatieve website. AfterPay combineert retailkennis met credit managementkennis en heeft mede als doelstelling om op betrouwbare en transparante wijze bij te dragen aan omzetgroei voor haar opdrachtgevers.

Koppeling van uw webshop met AfterPay kan gemakkelijk rechtstreeks via moderne webservices of via de diverse payment service providers waar AfterPay mee samenwerkt.

In 2012 zal AfterPay haar dienstverlening uitbreiden naar Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland voor haar Nederlandse opdrachtgevers. Naast e-commerce, heeft AfterPay in 2011 ook de m-commerce achteraf betaalmethode geïntroduceerd voor smart-phones en tablets. Inmiddels is deze app generiek beschikbaar voor alle met AfterPay samenwerkende shops.

Koppeling Payment Providers

Op het moment zijn er connecties mogelijk met:

Uiteraard is het ook mogelijk om Afterpay naast de internetkassa te implementeren in het afrekenproces.

Kosten acceptgiro betaalmethode via AfterPay:

  • vaste kosten per geaccepteerde order € 1,40;
  • variabele fee in verband met overname debiteuren en frauderisico 3,3% tot 4% (afhankelijk van assortiment, doelgroep, omvang shop, etc.);
  • geen abonnementskosten;
  • standaard koppelingen;
  • bij retourzendingen worden alleen vaste kosten en geen risicofee in rekening gebracht;
  • gratis beschikking modern ordermanagementsysteem voor realtime rapportages.

 - AfterPay intakeformulier-  

Stuur het AfterPay intakeformulier op naar info@ipsconsult.nl en krijg direct het beste aanbod voor jullie business!

Help u collega ondernemers in hun keuze en schrijf ook een recensie over AfterPay!



5 Reviews van “Afterpay”

    Review door Jasmin, maart 18, 2011

    Al enige tijd ben ik bezig met het informatie verzamelen om ook acceptgiro te accepteren via mijn webshop omdat ik toch ook een deel van mijn klanten tegemoet wil komen die graag eerst willen ontvangen en dan willen betalen. Prima maar dan wil ik er geen hoofdpijn aan overhouden.

    Een tijdje heb ik Klarna onder de loep genomen maar omdat het geen NL bedrijf is toch maar gekozen voor AfterPay. Nu ben ik al enige tijd bezig met info verzamelen over AfterPay. Tot nu toe ben ik erg tevreden. Allereerst is het een professioneel bedrijf en de mails worden snel en serieus beantwoord. Ik heb in een volledig duidelijke en heldere taal alle informatie gekregen per mail in een keurig nette documentatie. Alle vraagtekens die ik had zijn beantwoord en binnenkort ga ik ook AfterPay aanvragen.

    Laatste tijd zie ik dan ook hun logo steeds meer verschijnen op verschillende webshops. Omdat ik toch wilde weten hoe ze te werk gaan heb ik een product besteld en gekozen om te betalen via AfterPay. Ik vond het vreemd dat ik maar geen acceptgiro kreeg. Toen ik belde met mijn contactpersoon kreeg ik al meteen een duidelijk antwoord: Het bedrijf wacht eerst tot de afkoelingsperiode voorbij is en stuurt daarna de online acceptgiro. De verkoper bepaald zelf wanneer hij de factuur wil laten versturen. Als je bv. binnen 14 dagen retouren accepteert wacht je die 14 dagen eerst af. Dit is wel zo handig, want anders kruist alles mekaar en dat geeft alleen rompslomp. Alle risico en verdere poespas is voor rekening van AfterPay: Dit is iets wat als een paal boven water staat. Niets minder.

    Als mijn nieuwe webshop klaar is ga ik zeker met AfterPay in zee!

    Review door Joep Buter, februari 23, 2013

    Afterpay oplichters?

    Ben het helemaal zat met deze gasten er staat overigens al genoeg op internet over dit “keurige” incassobureau.
    Mijn betaling en de aanmaning hadden elkaar waarschijnlijk gekruisd. Nu weer een aanmaning op de aanmaningskosten het moet niet gekker worden in wat voor land leven wij?
    Het neigt naar een vorm van oplichting.

    Review door DV, januari 15, 2014

    • 11111
    • 22222
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    De klantenservice van Afterpay is waanzinnig slecht – zowel naar de consument als naar de webshop zelf. Mails worden pas na minimaal een week beantwoord en wanneer deze beantwoord worden, is het een standaard bericht en vrijwel nooit het antwoord op de initiële vraag. Iets wat ook de uitstraling van onze eigen shop raakt. Wij willen graag achteraf betalen blijven aanbieden en zullen gaan kijken naar andere alternatieven.

    Review door Haans, juli 30, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Zeer ontevreden over Afterpay via Wefashion. Nadat ik hen gemaild had op eigen initiatief dat ik geen betalingsverzoek had ontvangen, kreeg ik uiteindelijk mijn eerste verzoek, wat direct mijn ‘eerste herinnering’ bleek. Nog geen week later (stom dat ik nog niet betaald had, maar ik was met vakantie) kreeg ik een tweede herinnering met extra kosten (10€). Ik heb betaald, maar niet de 10€, direct bij terugkomst van vakantie. Een derde herinnering kwam. Hen gemaild dat ik het bedrag echt had overgemaakt. Een vierde herinnering kwam twee weken later waarin verzocht wordt ook de €10 te betalen, wat werd betiteld als ‘laatste herinnering’. Op mijn mails en verzoeken heb ik nimmer een reactie terug gehad. Bah. Ik vind het boevenpraktijken en wat voor mij eerst een service leek, bleek een ‘blok aan mijn been’. Nooit en te nimmer meer Afterpay voor mijn betalingen.

    Review door SA, mei 5, 2016

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Het begint al met een leugen. Je wil achteraf betalen, dus gebruik je afterpay. Afterpay geeft aan pas een betaalverzoek te sturen als je bestelling is verzonden (en ja dan kan het gebeuren dat de post vertraging heeft en dus je betaalverzoek er net iets eerder is, dat is logisch en afterpay vraagt je daar ook rekening mee te houden, wat terecht is). Maar dan: ik krijg een betaalverzoek terwijl de wegschop zelf aangeeft nog geen flauw idee te hebben wanneer ze mijn bestelling gaan versturen! Dat klopt dus van geen kant. Mijn betaaltermijn is ingegaan, terwijl die pas zou moeten ingaan als ik mijn bestelling heb. Dit ik dus (nog lang niet) heb.

    Vervolgens mail ik afterpay dat dat dus niet klopt en dat het dus mogelijk is dat er een fout in het systeem zit of de webshop hen verkeerde informatie stuurt. Verder vroeg ik ze ook hoe ik weet dat de betalingsverzoeken van afterpay komen of van een oplichter, want de mails met betalingsverzoek zijn zeer onprofessioneel.
    Na minstens een week krijg ik een reactie. Een korte standaardmail die geen antwoord geeft op mijn vragen en tips. Als ik daarop antwoord en vraag om een correct antwoord op mijn vragen krijg ik dezelfde mail terug. Vervolgens reageer ik daar weer op en krijg ik van afterpay te horen dat ze in een vorige mail al antwoord hadden gegeven. De klantenservice is dus te slecht voor woorden en mag geen klantenservice worden genoemd, wan dat is het niet.

    Bedrijven die afterpay gebruiken komen zo ook in slecht licht te staan. Achteraf betalen is niet wat het lijkt via afterpay en ik raad het niemand aan om te gebruiken.

Schrijf een Review

Overall Rating
Prijs
Aanbod Betaalmiddelen
Helpdesk Support
Implementatie in Webshop