Folkpay

Mollie

Mollie is een collecterende PSP die zich vooral richt op de micro payments.

Snel, gemakkelijk en betrouwbaar SMS-berichten naar één of meerdere telefoons verzenden. Dat is wat de SMS-gateway van Mollie mogelijk maakt, direct vanaf uw eigen computer of platform.

De in Nederland meest gebruikte online betaalmethodes tegen de beste voorwaarden via Mollie. Geschikt voor alle tarieven, zowel hoog als laag.

Mollie is één van de marktleiders in Nederland voor het versturen van SMS. Via onze direct te gebruiken API’s of e-mail naar SMS mogelijkheden kunt u SMS versturen. In kleine of grote aantallen, het maakt bij Mollie niet uit.

Daarnaast kunt u uw klanten de betaalmethode iDEAL of één van de andere betaalmethodes via een 090x-nummer, SMS of Wallie aanbieden. U kunt hierbij denken aan het toegang verlenen tot een website of het verkopen van een product.

Mollie biedt nu ook iDEAL Lite / Basic en iDEAL Professional / Advanced aan volgens de standaard van de banken. U kunt hierdoor moeiteloos overstappen van uw bank naar Mollie als iDEAL provider. Bestaande webshops, Content Management Systems en iDEAL modules zijn daardoor direct compatible met Mollie.

iDEAL Lite / Basic

Als u aangesloten bent op iDEAL Lite (Rabobank) of iDEAL Basic (ING), dan kunt u de overstap maken naar Mollie’s iDEAL Lite / Basic.

iDEAL Professional / Advanced

Als u aangesloten bent op iDEAL Professional (ABN), iDEAL Advanced (Rabobank) of iDEAL Zelfbouw (ING), dan kunt u overstappen op Molllie’s iDEAL Professional / Advanced.

Ook leuk om te vermelden is dat Mollie een geheel groen bedrijf is. Al uw betalingen en SMS-jes zullen dus CO2 gecompenseerd worden!

Betaalmiddel

Land van gebruik

Beschikbaar bij PSP

iDeal

NL

JA

Eenmalige/doorlopende machtiging

NL

X

Rabobank MiniTix (Hyves Afrekenen, Rabo SMS Betalen)

NL

JA

Visa, Master Card

Wereldwijd

X

American Express/AMEX

Wereldwijd

X

JCB/CUB

Wereldwijd

X

Diners Club

Wereldwijd

X

Maestro

Wereldwijd

X

SMS en 0900- IVR telefoonbetalingen

Wereldwijd

JA

Click and Buy

Wereldwijd

X

SofortBanking

Europees

JA

PayPal

Wereldwijd

JA

Wallie Card

Wereldwijd

X

Mister Cash/Bancontact-Banksys

BE

JA

KBC Online /CBC Online

BE

X

ING Homepay

BE

X

Dexia Direct Net

BE

X

Centea Online

BE

X

Tunz

BE

X

Giropay

DE

X

ELV

DE

X

Paysafecard

Wereldwijd

JA

WebMoney

RU/Wereldwijd

X

UKash

Wereldwijd

X

FasterPay

UK

X

Maestro UK, Solo

UK

X

Carte Bleue

FR

X

Aansluitkosten:   GRATIS

Maandelijkse abonnementskosten:   GRATIS

Vergelijk Cardgate met andere PSP’s op prijs –> Internetkassa.nu

Maak gebruik van de registratie link voor Mollie via IPS/Internetkassa.nu en je kunt gebruik maken van een exclusief actietarief van €0,72 per iDeal transactie in plaats van de standaard €0,99!

Stuur direct na de aanmelding bij Mollie een mail naar info@internetkassa.nu om het actietarief te laten activeren.

Om de integratie en implementatie van de internetkassa van Mollie met de webshop software te bevorderen zijn er kant en klare webshop plugins op het internet te vinden.

Een dergelijke webshop plugin voor een koppeling met Mollie is mogelijk voor o.a. Biedmeerwebwinkels, shoptrader, directshop, mijnwinkel, Vivendo, One Stop Webshop, oscommerce, Amember, interspire webshop, XT-Commerce, CREloaded, virtuemart, cubecart, zencart, Moodle, magento, prestashop, cscart, xcart en übercart software en populaire weblog en CMS software zoals Joomla en WordPress.

Mollie streeft er echter naar om de klant zo veel mogelijk zelf te assisteren bij de implementatie van de internetkassa.

Help u collega ondernemers in hun keuze en schrijf ook een recensie over Mollie!

Als beloning krijgt u tijdelijk een GRATIS toetsing en certificering en de rest van het lopende kwartaal vrij van lidmaatschapsbijdrage voor een Qshop Keurmerk lidmaatschap voor uw webshop en/of een gratis lidmaatschap voor de eerste 12 maanden bij het Veilig Betalen Keurmerk.



19 Reviews van “Mollie”

    Review door Erwin, oktober 2, 2009

    • 44444
    • 33333
    • 33333
    • 44444
    • 44444

    Gebruik al ruim een jaar iDeal via Mollie en ben er erg tevreden over. Wel jammer dat ik nog wel €0,99 per transactie betaal… Ben er wel achter gekomen dat dit goedkoper kan.
    Verder helemaal niets aan te merken en kan dit bedrijf zeker aanraden.

    Erwin

    Review door Stef van W., oktober 6, 2009

    • 55555
    • 44444
    • 55555
    • 55555
    • 55555

    Alles is ruim voldoende en heb geen enkele klacht over Mollie.
    Heb mijn website als pure hobby en heb alleen klanten uit Nederland en soms België. Daarom is iDeal voldoende voor mij en laat ik de Belgische klanten het geld per bankoverschrijving naar me overmaken.
    Prima bedrijf dus en kan het iedereen aanraden met een webshop voor de Nederlandse markt.

    Mvg Stef

    Review door Sasha, oktober 24, 2009

    Heb zelf ook een tijdje Mollie geprobeerd, maar als echte ondernemer kijk je ook naar de kosten. En het kan bij veel andere partijen veel goedkoper.

    Ik ben overgestapt naar TargetPay. Dat scheelt bijna 30 cent per transactie. Voor mij is dat een enorm belangrijk verschil. Ik kan het me niet veroorloven om zoveel geld te laten liggen. En het werkt verder identiek. Ook geen maandelijkse kosten en ook zo aangesloten.

    Review door Mark, oktober 24, 2009

    • 55555
    • 44444
    • 44444
    • 55555
    • 55555

    Ik ben ontwikkelaar en maak al een tijdje gebruik van Mollie om mijn klanten hun facturen te laten betalen. Erg handig! Voordat ik me bij Mollie aansloot, had ik ook naar andere partijen gekeken. Het viel mij op dat de documentatie bij Mollie verreweg het compleetst en het simpelst te volgen was. Met een beetje PHP ervaring dennk ik dat iedereen er wel uitkomt. Nog een reden om bij Mollie aan te sluiten was hun mogelijkheid on 1 keer per WEEK en niet per maand mijn geld te storten. Dat vind ik als kleine ondernemer belangrijk voor mijn administratie. Dus als jij ook een kleine ondernemer bent, is Mollie waarschijnlijk de beste oplossing.

    Review door Mark, oktober 24, 2009

    Oja, ik maak alleen gebruik van iDeal, dus ik weet niet hoe de andere betaaldiensten bij Mollie worden gedaan. Maar afgaande van hun website neem ik aan dat het wel goed zit!

    Review door Paul, december 11, 2009

    • 33333
    • 22222
    • 33333
    • 33333
    • 33333

    Altijd tevreden klant geweest maar ben onlangs overgestapt naar een goedkopere. Goede snelle overgang mede door de andere PSP.

    Moli aan te raden, op de prijs na.

    Review door RJ, december 22, 2009

    • 33333
    • 22222
    • 33333
    • 33333
    • 55555

    Ik gebruik Mollie nu voor een jaar op 2 webshops. Grote pluspunt van Mollie is de eenvoud van implementatie. De prijs per betaling valt wel erg tegen. Ook jammer is dat Mollie telkens op de dag van uitbetaling last heeft van storinge of de mederwerkers die het altijd doen zijn niet aanwezig of zij hebben een server upgrade. Gevolg is natuurlijk dat je als kleine ondernemer nog langer moet wachten op je geld.

    Review door Roy, juli 7, 2010

    • 44444
    • 33333
    • 44444
    • 44444
    • 55555

    Ik gebruik mollie nu al een tijdje,
    opzich geen klachten over.

    De prijzen zijn wel aan de duurdere kant vergeleken met andere.

    Binnenkort is het ook noodzakelijk dat iedereen een kvk nummer opgeeft aan mollie,
    Aangezien dit allemaal hobby voor me is en me niet heb ingeschreven bij de kvk (en ook niet van plan ben) ga ik toch op zoek naar een andere aanbieder,
    Targetpay gaat het waarschijnlijk worden :-)

    Review door Meo-Store, december 1, 2010

    • 33333
    • 33333
    • 33333
    • 44444
    • 11111

    Wij hebben Mollie geprobeerd te integreren in onze X-cart webshop, maar dat heeft echt een tijdje geduurd. De klantenservice/technische support is wel snel, maar kon ons ook niet echt helpen.

    Het account zelf en de overzicht, uitbetaling zijn echter wel prima.

    Wij zijn wel overgestapt op ICEPAY

    Review door YK. K., september 21, 2012

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Slechte begeleiding tijdens het proces om Ideal te krijgen…zo slecht heb ik nog nooit meegemaakt

    Review door K. C., april 16, 2013

    • 33333
    • 22222
    • 33333
    • 11111
    • 22222

    Ruim 2 jaar lid van mollie. Probleemloos. Dan ineens wordt er niet meer uitbetaald: geen communicatie, niets. 1 Week later komt er een email dat de betalingen per direct gestopt zijn omdat mijn bankrekening niet in orde zou zijn. Vreemd. Bank gebeld, niets aan de hand. Mollie gebeld: oh ja, beleid is veranderd, we betalen niet meer uit. Je moet zo en zo veranderen. Ja maar daar gaat wat tijd overheen. Tsja das nou pech, we betalen niet uit. Overgangsregeling? Neuhh, kennen we niet. DNB gebeld, want die krijgen de schuld van Mollie: he, wat een onzin. Ja we geven richtlijnen aan Mollie maar geen direct verbod uit te betalen.
    Mollie: hartelijk dank voor deze onnavolgbare service!

    Review door dwsonline, juli 28, 2014

    • 44444
    • 33333
    • 55555
    • 33333
    • 33333

    wat erg tegenvalt aan Mollie is dat ze geen redenen noemen indien men CC afwijst. ik moet zelf bellen voor nader uitleg. Op zich heb ik niks tegen op een screening maar de redenen is echt belachelijk.

    Review door JV, mei 7, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Wat een ontzettend grote tegenvaller is Mollie. We hebben een stichting die in Afrika een school bouwt. Na eerst geaccepteerd te zijn,4 maanden later alsnog geblokkeerd.
    Reden: Mollie heeft geen controle over/zicht meer op het geld en de donaties kunnen weleens gebruikt gaan worden voor andere doeleinden, zoals terroristische activiteiten!
    Maar stichtingen, die die al langer gebruik maken van Mollie en in hetzelfde land als onze stichting werkzaam zijn, worden niet geblokkeerd. Raar… heeft Mollie daar dan wel zicht op?
    Een bank is dan toch de instelling die zicht kan hebben op wat er met het geld gebeurt dat op die bankrekening staat, niet Mollie. Mollie is gewoon een doorgeefluik, die verdient aan de betalingen.
    Oja, en wat er met het gedoneerde bedrag gebeurt, weten ze niet. Wordt dat dan in Mollie’s eigen zak gestopt of gaat het terug naar degene die het bedrag heeft gestort.
    Mollie verschuilt zich ook achter zogenaamde richtlijnen van de DNB; de DNB gebeld en die heeft laten zien (via hun website) wat de richtlijnen zijn voor betaalinstellingen zoals Mollie. Mollie moet attent zijn op gigantisch grote dan wel verdachte bedragen. Dat snap ik nog. Maar 10€ voor het goede doel is nu niet bepaald een verdacht bedrag te noemen.
    Erger nog is dat ze de integriteit van de stichting in twijfel trekken.
    Op hun site staat dat Mollie veilig, betrouwbaar, integer en transparant is – die laatste drie gaan zeker niet op.

    Review door A. Mouha, juli 17, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Absurd bedrijf dat webshop ondernemers het moeilijk maakt vooral als je provider wix is dan is Mollie het enige bedrijf dat het mogelijk maakt om IDeal te hebben op je wix site. Email ontvangen met geen enkele reden waarom ze mijn site permanent hebben geweigerd voor IDeal service. Na ze gebeld te hebben krijgt als reden te horen dat Mollie wat herb grinders op mijn site heeft gezien met wiet logo erop…en ze niet met wiet/drugs geassocieerd willen worden. Ik wist niet dat wanneer je grinders etc verkoopt dat je ook meteen een drugs dealer bent. Ik heb zelf fysieke winkels 5 minuten van waar jullie kantoor gevestigd is met dezelfde producten als die ik daar verkoop. En we zitten al voor 18 jaar daar. Hoe achterlijk kan je als bedrijf zijn om je boven de wet te stellen en je eigen reden te verzinnen om de service te weigeren. Volgende keer als je met een excuus komt doe alsjeblieft wat beter je best want dit slaat echt nergens op. Heb mijn wix site neer gehaald en het geld terug gevorderd en wix verder geinformeerd in julie absurde praktijken. Site is verplaatst naar andere webhost die het mogelijk maakt om IDeal plugin erop te installeren zonder enig probleem. Heb wix aangeraden om niet verder in gesprek met jullie verder te gaan omdat Wix voor premium ecommerce op zoek is en in gesprekken was met meerder bedrijven dat toestaat wix hun eigen IDeal te hebben zonder ecwid en shopify app. ecwid en shopify zijn al klanten van Mollie. En als Wix hun klanten een keuze wil geven voor verschillende providers van IDeal dan moeten ze niet de zelfde weg volgen als ecwid en shopify. Wil niet zeggen dat ze dat ook gaan doen maar dat ze even deze toestand die jullie hebben veroorzaakt met mijn website mee laten wegen voor hun definitieve beslissing

    Review door mariel, juli 28, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    ook zeer ontevreden over mollie, daar ook een klacht ingedient, en zwaar belabberd geholpen, werd gewoon als een dom blondje weg gezet.
    zo ben ik nog nooit behandeld.

    eerst werd alles goedgekeurd, tot ik een betaling van een klant kreeg. ik wacht nog steeds op uitbetaling van mollie. ze verekken het uit te betalen.

    mijn advies nooit met ze in zee gaan!!

    Review door Sigurd de Vries, november 6, 2015

    • 11111
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • Not Rated

    Wat een slechte service en ondersteuning. 2x paspoort geupload, zonder communicatie afgekeurd. Het nagenoeg blanco achterkant is belangrijk. Opheffen van account kan alleen met paspoort(!?) die sowieso niet was goedgekeurd.

    Review door Cees Geek, november 26, 2015

    • 55555
    • 55555
    • 55555
    • 55555
    • 55555

    Ik, en een paar van mijn zakenrelaties hebben zeer goede ervaring met Mollie (we hebben inmiddels wel wat PSP’s versleten ;-) . De “klachten” hierboven duiden op gewoon simpelweg compliance-issues. Mollie moet hier aan voldoen, dat is wat je van een integere betaalinstelling verwacht. De wet- en regelgevingen handhaven.

    Review door Arjan, juni 13, 2016

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ik heb vergelijkbare problemen, zoals boven zijn omschreven, met Mollie en ben op compliance gronden afgewezen.

    Het is juist dat Mollie bepaalde compliance verplichtingen heeft en ik heb niet eens zo’n moeite met de afwijzing zelf, maar vooral met de onbeschofte manier waarop.

    De mail afkomstig van Mollie luidt alsvolgt: “Wij hebben uw aanvraag en alle bijbehorende documenten ontvangen en beoordeeld. Op basis hiervan is uw aanvraag voor het gebruik van onze betaaldiensten afgewezen. Als gevolg van deze afwijzing is uw account geblokkeerd.

    Conform onze algemene voorwaarden behoudt Mollie altijd het recht om klanten te weigeren zonder opgaaf van reden. Voor de goede orde wijzen wij u erop dat deze beslissing definitief is, en hier niet over te corresponderen valt.”

    Niet alleen is het ronduit hufterig dat Mollie weigert een duidelijke motivatie te geven, maar het lijkt me vanuit jurisidisch oogpunt ook niet te kunnen, omdat Mollie op deze manier relaties op allerlei, zelfs wettelijk ongegronde manieren, afwijzen. Zonder een deugedelijke motivatie kan ik dus onmogelijk beoordelen of ik ten onrechte ben benadeeld en dat is een vorm van ongelijke rechtsposities.

    Het is dit geprek aan transparantie en teveel aan arrogantie in deze branche waardoor vele mensen geen vertrouwen hebben in de financiële wereld.

    Dus mijn advies: Laat Mollie links liggen zolang de hufterigheid aldaar regeert.

    Review door Luit van Hunenstijn, januari 9, 2017

    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 44444
    • 44444

    Wij zijn overgestapt van Qantani naar Mollie en zijn daar zeer tevreden mee. Mollie is veel flexibeler dan Qantani en biedt veel meer integratie mogelijkheden tegen een lagere prijs.

Schrijf een Review

Overall Rating
Prijs
Aanbod Betaalmiddelen
Helpdesk Support
Implementatie in Webshop