Folkpay

payleven

payleven biedt een Mobiele Point Of Sale (MPOS) betaaloplossing, ook wel een mobiele kassa genoemd. Met deze mobiele betaalmethode biedt payleven ondernemers de mogelijkheid om met de smartphone of tablet kaartbetalingen te accepteren. Het gaat daarbij zowel om betalingen per creditcard als transacties via een pinpas (de debitcard).

Dit is mogelijk omdat de mobiele betaalmethode van payleven EMV (Europay, MasterCard, Visa)-compliant is, en betalingen accepteert via het Chip&PIN principe. payleven is in 2012 opgericht en als betaalmogelijkheid inmiddels beschikbaar in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Polen en Brazilië.

Hoe werkt payleven?

Met de MPOS-betaalmethode richt payleven zich op de ‘fysieke’ retailer en de ‘kleine zelfstandige’ die toch graag card- en pinbetalingen wil kunnen accepteren. Om kaartbetalingen te kunnen accepteren koppelt de merchant de PIN-reader, de externe hardware om te PIN-code in te voeren, via Bluetooth met de smartphone of tablet. De verkopende partij toetst het bedrag in op de smartphone of tablet en kan eventueel nog en foto van het product bijvoegen. Daarna vraagt deze de consument om de creditcard of pinpas in te voeren in de PIN-reader. De klant hoeft daarna alleen nog maar de PIN-code in te voeren om de transactie te bevestigen.

Indien gewenst is het mogelijk om de consument via e-mail een betalingsbewijs toe te sturen, waardoor de ondernemer ook nog klantgegevens kan verzamelen. Elke verwerkte transactie via payleven wordt direct toegevoegd aan het transactieoverzicht, dat inzichtelijk is via de payleven app of online.

Onderstaande instructiefilmpjes geven overzichtelijk weer hoe de payleven PIN-reader kan worden gekoppeld met een iPhone en hoe de acceptatie van een betaling verloopt. Uiteraard is de MPOS betaaloplossing van payleven ook geschikt voor Android-toestellen.

Kosten van payleven

payleven hanteert voor haar Mobiele Point Of Sale (MPOS) betaaloplossing de volgende prijsstelling:

Eenmalige kosten: €99,- excl. BTW voor de aanschaf van de payleven PIN-reader

Maandelijkse (abonnements)kosten: Geen

Transactieskosten Creditcard (MasterCard, Visa en American Express): 2,75 % van het transactiebedrag

Transactiekosten Debitcard (pinpassen Maestro en V-Pay): 2,75 procent van het transactiebedrag

Kosten voor terugbetaling: Geen

Kosten voor terugboeking: €10,-

Er is geen sprake van een minimum aan verkopen bij payleven.

Veiligheid payleven

De betaalmethode van payleven voldoet aan de hoogste veiligheidsstandaarden en richtlijnen, welke dezelfde criteria zijn als die gesteld worden aan traditionele pinapparaten (PCI/EMV). Daarnaast is er sprake van een uitgebreide fraudepreventie.

Ervaring met payleven?

Heeft u als ondernemer/merchant al ervaring met payleven? Help uw collega-ondernemers door een review over payleven achter te laten.

Registreren payleven?

Wilt u als merchant gebruik maken van de mobiele pinoplossing van payleven? Via onderstaande banner kunt u zich direct aanmelden, en ontvangt u de mobiele betaaloplossing van payleven. U profiteert door uw registratie via PSPCheck ook nog eens van een speciaal actietarief: U betaald geen €99,- maar slechts €79,- voor de eenmalige aanschaf van de PIN-reader van payleven.

Snel van start met het accepteren van mobiele pintransacties en direct profiteren van een korting!



49 Reviews van “payleven”

    Review door Morris, augustus 2, 2013

    • 33333
    • 22222
    • 44444
    • 33333
    • 11111

    Payleven doet wat beloofd: klanten laten pinnen of betalen met hun creditcard via de Payleven reader. Het werkt echter niet snel: je moet inloggen op de app en vervolgens een betaling invoeren. Daarna wordt de betaling klaar gezet en kan de klant zijn pas invoeren. Dit proces duurt lang! Sommige klanten reageerden reeds met ‘wat een gedoe!’. In de grensstreken gaat het regelmatig mis: de app check via de GPS waar je de transactie uitvoert. Dit kun en mag je niet uitschakelen. Net bij de grens kan een transactie geblokkeerd worden. Dat overkwam mij regelmatig en dan moet je je GSM even uit en aanzetten aldus de helpdesk. Het is geen aanrader voor snelle transacties. De reader is snel leeg en moet vaak worden opgeladen.

    Review door Mano, augustus 23, 2013

    • 55555
    • 44444
    • 55555
    • 55555
    • 11111

    Payleven geeft waar je om vraagt.

    Het is erg simpel in gebruik. De eerste keer bluetooth verbinden kost even iets moeite maar zodra deze eenmaal een eerste keer met je android is verboden gaat de rest erg soepel. Snelle schakeling van schermen, weinig wachttijden tussen het klaar zetten van de betaling en het betalen van de klant. Het apparaat is ideaal voor in de winkel, maar ook voor op markten en etc. omdat deze wireless is en gebruik maakt van bluetooth via je gps systeem van je tablet of mobiel. Ik ben zeer tevreden. !

    Review door Rob van Arnhem, oktober 1, 2013

    • 22222
    • 33333
    • 11111
    • 22222
    • 33333

    Zonder acceptatie van Amex ben je verplicht om toch nog een ander pin-apparaat met bijbehorend contract aan te houden. Daar zit een pin bundel bij in en de commissie voor VISA en MasterCard is 1,85 %.
    Aanmerkelijk voordeliger.
    Dus zonder amex niet compleet en niet interessant want helaas is amex een ( te dure maar) veel gebruikte kaart.
    In sept. 2012 werd de verwachting uitgesproken dat binnen enkele weken de creditcards VISA en Amex zouden worden toegevoegd, bij amex is dit dus nog steeds niet gebeurd en na een jaar ga je je toch afvragen of dit nog gaat gebeuren.
    Mijn advies: wachten totdat ook amex kan worden geaccepteerd en dan het liefst ook tegen 2,75 % commissie.

    Review door Frans, oktober 5, 2013

    • 55555
    • 55555
    • 44444
    • 55555
    • Not Rated

    Top apparaat!! Even wennen in het begin, blijft een technisch produkt, maar uiteindelijk werkt het super. Verkoop zelf vaak op markten en fairs en merk toch dat ik soms wat extra producten verkoop doordat mensen kunnen pinnen. Payleven kan de overzichten qua transacties nog wat duidelijker maken, maar verder ben ik zeer positief. prettig kontakt gehad met de klantenservice trouwens ook.

    Grt. frans

    Review door cor simons, november 4, 2013

    • 33333
    • 33333
    • 44444
    • 22222
    • 33333

    redelijk product met een dramatische slechte afhandeling van de betalingen , je moet puzzelen om te zien wat en wanneer ze iets betaald hebben.

    support weet niets en verteld constant een ander verhaal.

    dit moet toch niet zo moeilijk zijn om inzichtelijk te maken.

    wij hebben 4 automaten dan wordt het al snel onoverzichtelijk.

    Review door henk van es, november 13, 2013

    • 44444
    • 55555
    • 33333
    • 55555
    • 33333

    In de eerste maanden van dit product begin van dit jaar zaten er nog wat kinderziektes in en ging het niet altijd eenvouidig maar heb laatst samen met de hulp van de klantenservice het pinkastje kunnen updaten en werkt nu echt top. kinderziektes zijn er nu helemaal uit en werkt snel en makkelijk. Topproduct!!

    Review door Flint, november 17, 2013

    • 55555
    • 44444
    • 44444
    • 55555
    • 33333

    Top product, werkt gewoon goed, maak er al sinds februari gebruik van

    Review door Marcel, december 21, 2013

    • 22222
    • 33333
    • 44444
    • 44444
    • 11111

    Trage onoverzichtelijke uitbetaling, ook met 3 betaalmomenten per week. Gebruik de payleven ongeveer 1 maand, de pinreader heeft inmiddels de geest gegeven. Ik heb grote twijfels bij dit product. Het is (nog) geen topper. Het is het proberen waard maar de pin automaat van de bank werkt beter, uitbetaling veel sneller en ….. niet eens zoveel duurder. 2.75% bij payleven lijkt goedkoop maar bij een redelijke omzet is de bank goedkoper. Mijn advies koop een normale pinautomaat via de bank

    Review door Dick, januari 9, 2014

    • 22222
    • 44444
    • 33333
    • 55555
    • Not Rated

    Sinds een maand in gebruik in 8 taxi’s. Apparaat doet het (hoewel er al 1 kapot is) maar systeemtechnisch (afhandeling, beheer)is niet opgezet voor multi use. Beheer kan alleen op PC onder naam van taxi plaatsvinden (eigen account) Password kan alleen via eigen account op PC veranderd worden en vervolgens kun je niet op de PC naar dat account! Apparaat werkt prima maar afhandeling is dus onprofessioneel opgezet. De hoofdaccount moet gewoon de subaccounts kunnen beheren.

    Review door J. Velthuizen, april 20, 2014

    • 22222
    • 22222
    • 55555
    • 11111
    • 11111

    Mooi systeem als het werkt.Cardreader is goedkope rommel. Cardreader verliest zomaar zijn software en kan dan niet gerepareerd worden. Accu in 1 dag leeg. Regelmatig niet mogelijk om de verbinding naar de smartphone op te zetten. Kortom geen aanrader, bezint eer ge begint

    Review door J.R. Westerveld, juni 12, 2014

    • 33333
    • 44444
    • 44444
    • 22222
    • 11111

    Op zich is het een geweldig idee voor de kleine startende winkelier. Weinig opstartkosten, geen abonnementskosten, enkel variabele fee.
    Ben onlangs overgestapt op 4G en android, en sindsdien moet ik ELKE DAG 1 a 2 keer een factory reboot doen om contact te kunnen leggen tussen smartphone en cardreader. Ze zien elkaar, ze houden van elkaar, ze koppelen en….nee hoor, toch weer een probleem en of u maar een factory reboot wil doen. De tijden van de good-old helpdesk op je werk (doe maar CTRL-ALT-DEL) zijn weer helemaal terug. Jammer dat je niet een pinnetje meegeleverd krijgt om die reboot-knop in te drukken. Is gepriegel, maar moet wel heel vaak.

    Review door wanda, juli 2, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    begin er niet aan !
    echt waardeloos!
    klantenservice geeft niet thuis als er problemen zijn !
    vaak storing, of je moet een update uitvoeren terwijl mensen willen gaan pinnen
    echt bagger!

    Review door sleegers, juli 14, 2014

    Helemaal niet fijn,ik ben al drie weken aan het bellen en ze blijven zeggen het ligt aan de software,omdat ik bij cliënten aan huis werk kunnen zij u niet pinnen omdat mijn pinapparaat nu aan de laptop aangesloten moet zijn.Iedere dag moet ik opnieuw naar de fabrieksinstellingen,een hoop ellende .

    Review door T bremer, augustus 11, 2014

    • 44444
    • 55555
    • 55555
    • 55555
    • 33333

    Ik ben echt tevreden! Na ook een aantal kinderziektes (pairen lukte niet maar met veel hulp van de service desk uiteindelijk wel). Enige vervelende is de updates die hij te pas en vooral te onpas wil uitvoeren maar dat kun je regelen) ik sta op de markt en op fairs -alleen in de zomer dus dan is een ding zonder abonnement ideaal- en hij doet het wel altijd, ook op rare plekken. Het kost natuurlijk iets meer tijd dan contant maar ik denk dat mijn omzet zeker met 20% is gestegen. Ik ben er iig heel blij mee!

    Review door Dennis, augustus 20, 2014

    • 11111
    • 44444
    • 44444
    • 11111
    • Not Rated

    Wat een prul!!

    - eerst niet willen koppelen
    - dat bij eerste klant wil de reader niet opstarten
    - blijkt stuk; opgestuurd
    - nieuwe ontvangen; koppelt ook niet (geprobeerd op 4 verschillende apparaten)
    - advies: opsturen

    Lijkt wel een vicieuze cirkel en de kostenbesparing die wij wilden creëren door kleine betalingen niet langer via factuur te laten lopen; mislukt

    Mijn advies als je er nog aan wil beginnen.. Niet doen!! Helpdesk is bijzonder vriendelijk maar helpt niet!

    Review door wanda, augustus 20, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    het is niet eens 1 ster waard!
    niets dan ellende, als er problemen zijn met transactie’s dan krijg je geen gehoor bij het bedrijf met als gevolg al een paar keer, geld en producten kwijt
    begin er niet aan !!!

    Review door Vanessa, augustus 23, 2014

    Ik heb nu sinds een paar weken last van het probleem dat het bluetooth logo op de reader niet blijft branden waardoor hij geen verbinding kan maken met mijn Iphone 5.
    Steeds de reader updaten maar geen resultaat.

    Graag zou ik een oplossing willen aangezien ik nu inkomsten mis loop.

    Review door Dominique Frohoff, september 12, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Grootste miskoop van het jaar. Continu aaneenschakeling van resetten, uitloggen, bluetooth verbinding maken enzovoort. Apparaat was stuk toen ik het kreeg. Zijn nu een dag bezig om het aan de praat te krijgen. Ik stop ermee…het wordt een pinapparaat van de bank

    Review door Patrick, september 16, 2014

    Ben blij deze reviews te lezen. Ik wilde dit product aan gaan schaffen. Maar nu ik dit zo lees zie ik dat er nog heel veel problemen zijn. Ik ga het dus niet doen.

    Review door Bart Borst, september 17, 2014

    • 22222
    • 44444
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Wij zijn heel ontevreden over Payleven. het hele acceptatieproces verliep zeer moeizaam en duurde heel lang. Hardwarematig werkte het eerst ook slecht, nog steeds veel problemen met conecting tussen ipad en reader. Heel omslachtig en langdurige kwestie een betaling aanmaken. En dan duurt het ook nog eens erg lang voor geld is bijgeschreven. Dus aan mij de vraag PIN automaat van de bank of PAYLEVEN, wij stappen denk ik heel snel over op een betaalautomaat van de bank. Nu zie je er tegenaan om het apparaat te pakken. Wij zijn bij de klant toch wel tussen de 5 en 10 minuten kwijt om een betaling te doen.

    Review door Hicham, september 21, 2014

    Niet aan beginnen een en al problemen ermee en geen 24 uur service bij storingen kan je Het lekker zelf oplossen.

    Kortom geen aanrader!!!

    Review door sandra bakhuizen, oktober 9, 2014

    • 11111
    • 33333
    • 22222
    • 11111
    • Not Rated

    Echt een waardeloos apparaat.
    Payleven geeft geen service.
    Apparaat werkt al vanaf aanschaf meestal niet dan wel.
    Aantal keren klachten gemeld, payleven geeft geen service . Ik mag lekker een nieuw apparaat kopen is na een jaar klagen de enige conclusie.
    Ik zou zeggen niet aan beginnen!!!!!!!!!!!

    Review door Harry, oktober 20, 2014

    • 33333
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Product kan ik niet beoordelen. Account geweigerd omdat ik Leatherman tools en Buck messen verkoop. Apparaat kan zonder problemen terug naar de winkel. (Staples) Echter worden de door mij gemaakte onkosten niet vergoed. Zelf in gebreke blijven met informatievoorziening, de klant weigeren en opzadelen met kosten. Lekkere moraal daar bij Payleven.

    Review door john, november 4, 2014

    Ik gebruik het apparaat al 6 maanden zonder problemen nu tweede.
    Zonder enige problemen.

    Review door Post, november 10, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Het bedrijf geeft steeds geen gehoor. Ik zit nu al 3 weken te wachten op de pin-reader. Ze blijven maar zeuren om KvK formulier, die al meerdere malen heb gestuurd (uploaden op website). Ook beloftes dat ik wordt teruggebeld komen ze niet na. Ik begin spijt te krijgen dat ik met Payleven in zee ben gegaan.

    Review door de Bij, november 11, 2014

    • 11111
    • 22222
    • 22222
    • 11111
    • 11111

    Echt niet aan beginnen. Als betaling mislukt, kun je naar je geld fluiten als de klant eerder weg is dan dat de melding komt dat het overnieuw moet.
    Je loopt geld mis. En zooooo traag, tegenover de klanten is dat niet echt verkoopbevorderend.
    En je krijgt pas na dagen de gegevens op je bankrekening te zien en het is niet duidelijk van welke dag die gegevens zijn.

    Review door Onderdelen groothandel, november 11, 2014

    • 11111
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • 11111

    Waardeloze organisatie. Eerst verkopen ze je een apparaat en dan gaan ze nadenken of ze je wel als klant willen. Zonder enige onderbouwing wijzen ze je af en dan kan je naar je geld fluiten.

    Géén aanrader. Dan maar gewoon een pinautomaat van een betrouwbare bank nemen.

    Review door Post, november 11, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Na drie weken ellende in de aanvraag procedure maar weer geannuleerd. Waardeloze service, gaat langs elkaar heen, schijnen niet te snappen hoe een stichting werkt, vragen telkens om dezelfde documenten, maken beloftes die ze niet kunnen waarmaken, houden je aan het lijntje, kortom niet aan beginnen.

    Review door Lucienne, december 10, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    DRAMA system. Niet aan beginnen!! Wat een ellende. Verbinding werkt heel vaak niet. Cardreader heeft het al eens begeven. Betalingen komen onduidelijk binnen, je moet zelf maar uitpuzzelen waar betalingen van binnen komen. Zojuist weer gebeld en krijg de melding dat ik moet resetten. Wanneer dat niets rekt moet ik maar even terugbellen. Wat een slechte service!

    Review door Karine, december 20, 2014

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 22222
    • Not Rated

    Payleven gekocht voor verkoop op markten en fairs. Helaas een drama!
    Als de pinreader op de slaapmodus gaat is er geen bluetooth verbinding meer met de mobiele telefoon. Dat betekent 5x per uur opnieuw verbinden of verbinding maken als er een ‘pin’ klant is. Die moet dan wel 5 minuten geduld hebben. De laatste keer kreeg ik helemaal geen verbinding meer. IK wil mijn geld terug!!!!!

    Review door Marijke, januari 22, 2015

    • 11111
    • 22222
    • 44444
    • 11111
    • Not Rated

    Toen ik er mee starte was ik razend enthousiast, maar sinds de laatste paar update’s wordt het apparaat steeds onvriendelijker in gebruik. Blutooth koppeling herstart niet automatisch als je het aparaat uit z’n slaapstaand haalt, afmelden en weer herkoppelen. De app moet je herhaaldelijk herstarten en ook moet je je telefoon vaak herstarten. Dit lag vlgs. de helpdesk aan mijn oude telefoon software, niet aan hun eigen software, maar nu heb ik een nieuwe telefoon en is het probleem er nog steeds. Slechte en zeer langzame software!
    Ben nu 2 weken overgestapt naar iZettle,(soortgelijk apparaat) wat een verademing! Software start razendsnel op, de bluetooth koppeling werkt ook heel snel en ook de app is een stuk overzichtelijk en handiger. Het kan dus wel, alleen de software moet kloppen…. werk aan de winkel voor Payleven.

    Review door Schreuders, februari 26, 2015

    Slechte ervaring met payleven.
    Continue problemen met verbinding tussen readere. Iphone. Ook koppeling metandroid tablet had geen effect.
    Al met al tot nu toe zeer teleurstellend en niet aan te raden

    Review door Ron, maart 11, 2015

    • 55555
    • 44444
    • 55555
    • 55555
    • 33333

    Ik heb in het verleden ook wel eens problemen gehad met payleven maar sinds de update van afgelopen week loopt product zowel op mijn Android telefoon als iPad veel stabieler.

    De pinreader verbind nu helemaalzelf met mijn telefoon en hoef ik de verbinding niet opnieuw in te stellen. Nu kunnen de klanten lekker snel pinnen!

    Zeker een aanrader want klanten lopen niet meer weg omdat ze geld moeten pinnen en komen dan niet meer terug. Ik kan het iedereen aanraden, payleven werkt top!

    Review door John, april 2, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Drama met payleven, altijd een storing met koppelen, klantenservice die van niks weet, enige antwoord wat ze kennen is rebooten, elke betaling duurt 5 a 10 minuten om te verwerken, nu gebruik ik izettle maakt gebruik van zelfde soort kastje en die is echt supersnel en nooit storingen en nog belangrijker, hij is gratis

    Review door Andre Oudhuis, mei 4, 2015

    • 22222
    • 33333
    • 33333
    • 11111
    • Not Rated

    Ook wij ondervinden heel veel technische problemen met Payleven. Er wordt bij ons (vereniging) weinig gepind. Misschien een 2 x per avond. Elke avond is de verbinding verbroken en werkt e.e.a. niet naar behoren. De herstelprocedure kan alleen uitgevoerd worden door mensen met kennis en niet door de vrijwilligers die bij ons achter de bar staan. En de transacties duren veel te lang…dit is super irritant. Helpdesk neemt de problemen niet serieus en je krijgt het gevoel dat jij blij moet zijn dat ze je willen helpen. Dit is niet zoals ik zelf omga met klanten….

    Review door Mark Veldhuis, juni 19, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 33333
    • 11111
    • Not Rated

    overbodig na alle reacties nogmaals te zeggen dat het niet werkt zoals zou moeten. Vaak storing vaak ergernis.

    Binnenkort komen er meerdere systemen die wel werken

    Review door Ellen, juli 10, 2015

    • 11111
    • 33333
    • 33333
    • 33333
    • Not Rated

    Had iets meer dan een jaar een payleven apparaat, deze hooguit tijdens 6 evenementen gebruikt en niet meer dan 100 transacties meegedaan. Toen ging het apparaat stuk. Ik kreeg geen garantie, omdat ik het apparaat net een jaar had. Gebruikte ik het apparaat een tijdje niet, dan moest deze soms dagenlang updaten. Transacties gingen met 3G of 4G wel oke, maar met een (toch goede) wifi-verbinding had het apparaat vaak problemen. Nu heb ik een gratis apparaatje en die is meteen al veel prettiger in gebruik. Daarnaast zijn de problemen met de wifi ook over. Al met al terugkijkend behoorlijk ontevreden.

    Review door Minke Bosma, augustus 11, 2015

    Het systeem werkt veel te langzaam bij de klant, tijd kost geld, en zeer zeker als ZZP-er.
    Betaling van 12.00 uur woensdags staat pas de week erop om 16.00 uur in de middag op je rekening.
    En het is per Pin betaling veel te duur.
    Kortom: het is een systeem van “lik me het vestje”.
    Ben al op zoek naar iets efficienters.

    Review door Jasper Bode, september 21, 2015

    • 11111
    • 44444
    • 33333
    • 11111
    • Not Rated

    Waardeloos. Heb er in de maanden dat wij dit apparaat in huis hadden misschien maar 3 keer kunnen gebruiken. Schaam me diep iedere keer als de verbinding niet tot stand wil komen. En als je dan belt met Payleven dan heb je contact met net iets te bijdehante telefoonmedewerkers die niets anders kunnen voorstellen dan iedere keer, keer op keer, dezelfde handelingen uit te voeren. Dus aparaat geretourneerd en op naar iemand die wel service verleend.

    Review door Trade Line, september 29, 2015

    • 11111
    • 11111
    • Not Rated
    • 11111
    • Not Rated

    Waardeloos apparaat en waardeloze service. Heb het apparaat nu vaker niet dan wel kunnen gebruiken. Is al een keer omgeruild maar gaf weer dezelfde problemen. Nu was er een configuratie storing in de reader. Apparaat moest opgestuurd worden. Toen bleek dat het buiten de garantie viel. Kreeg de opmerking dat als ze iedereen na de garantieperiode een nieuw apparaat toe moesten sturen ze failliet zouden gaan. Volgens mij moet je dan een kwalitatief beter apparaat maken. Probleem opgelost lijkt me!! Niet kopen.

    Review door Ton Langenhuijse, november 13, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 55555
    • 11111
    • Not Rated

    Echt ontevreden – apparaat gekocht als backup voor
    Pin automaat voor als we 2 evenementen hebben en het ding heeft nooit goed gewerkt – helpdesk geeft allerlei opties maar het ding is dood – erg slecht ik zou het niemand aanraden en ga komende week ook eens even aan al onze volgers >5k melden dat het niet werkt en dat de service er niet is – vanaf het begin problemen en geen oplossing

    Review door Anton van de Rijke, november 20, 2015

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Payleven houdt er een eigen onzichtbaar toelatingssysteem op na, en weigert ons gerenommeerd bedrijf te faciliteren, zonder opgaaf van reden…een erg laat emailtje was alles????
    Wij begrijpen hier niets van, we pinnen al jaren met een dure Rabo-pinreader

    Review door Rene Noij, december 8, 2015

    • 55555
    • 44444
    • 44444
    • 44444
    • 44444

    Ik vind payleven ideaal omdat ik veel op beurzen sta. Vaak kan ik de wifi van de locatie gebruiken en kost het mij dus geen gigabytes. De betalingen gaan snel en klanten willen gewoon vaak pinnen.

    Review door p.peerdeman, december 11, 2015

    Niet zeer, maar niet tevreden!
    8 v/d 10 keer werkt het wel. Zeer vervelend als je met klanten wil afrekenen, en payleven werkt niet. Als klanten van te voren vragen kan ik bij U pinnen, ja natuurlijk!
    Payleven frustreerd mij regelmatig, en geeft een negatieve reclame voor mijn bedrijf.

    Review door Joyce Geurtsen, januari 12, 2016

    • 11111
    • 11111
    • 22222
    • 11111
    • Not Rated

    Oktober 2014 aangeschaft, net gestart als zelfstandig onderneemster met bedrijfje aan huis, dus dacht een kleine investering. Na wat gedoe met pairen heeft het een aantal maanden gewerkt. Vervolgens steeds vaker resetten (met opengebogen paperclip), accu leeg, ontzettend traag, terug naar fabrieksinstellingen, ineens ongevraagd gaan updaten terwijl men gewoon snel wil betalen want druk. Wat een ellendeding! Oktober 2015 hield het sujet er helemaal mee op. Pairde niet meer, niks. Sta je dan. Vreselijk genânt en onprofessioneel natuurlijk, ik schaamde me kapot. Klantenservice gebeld, menuutje doorgeworsteld, vervolgens kon hij de discussie niet winnen en viel de lijn stil. Hallo? Hallo? Heb maar opgehangen. Direct weer gebeld, nu kreeg ik een iets vriendelijker joch aan de lijn, maargoed. Menuutjeworstelen voor gevorderden, telefoon kreeg de schuld, etc. Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat de bluetooth van mijn loggertje kapot was. Jaaa…?? Maar ik had maar één jaar garantie dus jammerdepammer, kan er niks aan doen, blabla, geen nieuwe. Wat een troep en wat een ongelooflijk slecht bedrijf!!!
    NOOIT AAN BEGINNEN!!! Hier is uiteraard het laatste woord nog niet over geschreven. Wordt vervolgd!

    Review door Mike Stroeken, februari 18, 2016

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Ongelofelijk.
    Hier hetzelfde, aan de telefoon vertellen ze je doodleuk dat je binnen 2-3 werkdagen je licentie krijgt. Maar je alsvast bij een andere firma een apparaatje kan bestellen.
    Natuurlijk gedaan na 5-10 telefoontjes en e-mails krijg je een e-mail met daarin twee **** regeltjes dat je niet geaccepteerd wordt.
    Zou er niet aan beginnen, geen denken aan. Ik zit nu met de problemen heb en beurs waar ik nu sta zonder pin automaat.

    Bedankt Payleven.

    Review door Ed Pieters, maart 1, 2016

    WAARSCHUWING aan alle Payleven gebruikers:
    Als op de pinreader staat “U heeft betaald, neem pas terug” houdt dat NIET
    automatisch in dat u als detaillist uw geld krijgt van Payleven !
    U heeft pas recht op geld als op de app op uw telefoon staat ‘succesvol’.

    ( Het spijt mij dit te moeten delen. Uiteraard heb ik hierover eerst met
    Maarten van Payleven uitvoerig over van gedachten gewisseld, zowel
    schriftelijk als ook telefonisch, maar zonder enig succes.)

    Te gek voor woorden, en ook nergens in algemene voorwaarden of instructies
    terug te vinden….
    Payleven voelt zich op geen enkele manier verantwoordelijk als leverancier
    van de door hen verstrekte technische infrastructuur en wijst alle
    verantwoordelijkheid, aansprakelijkheid en medewerking tot een oplossing van
    de hand.

    Case
    Een consument koopt een product en voert zijn/haar pincode in op de
    cardreader, krijgt te lezen dat betaald is en de pas kan worden uitgenomen
    en daarmee is de consument klaar en neemt zijn aankoop mee.
    Indien op dat moment sprake is van een zwak internetsignaal, en er is even
    geen verbinding tussen de pinreader en uw smartphone, dan kan u als
    detaillist naar uw geld fluiten !
    Payleven zegt dat er meerdere minuten kunnen liggen tussen het invoeren van
    de pincode (en boodschap op de pinreader dat er betaald is) en het
    definitieve groene licht met de woorden ‘succesvol’ in de app op de
    smartphone……
    Een consument een tweede keer (opnieuw) laten pinnen……. en dat nadat op
    de reader gestaan heeft dat er betaald is….. is volgens Payleven de
    oplosssing. Maar de klant is dan natuurlijk al lang weg.
    Gek genoeg berekent Payleven wél de transactiekosten, maar stelt
    tegelijkertijd dat er geen transactie heeft plaatsgevonden…. Als u het
    allemaal nog snapt, wordt dan klant bij Payleven.

    Payleven is op geen enkele manier bereid om op basis van de ingevoerde
    pasgegevens uit te laten zoeken, wie de consument was, om zo alsnog betaling
    voor de aankoop te verkrijgen. Verschuilen zich achter ‘privacy’

    Samengevat:
    GEEN 100% betrouwbaarheid van de door Payleven aangeboden infrastructuur.
    GEEN heldere communicatie van Payleven richting gebruikers over deze
    technische onvolmaaktheid.
    GEEN professioneel gedrag van Payleven om mij als gebruiker een oplossing te
    bieden.
    GROTE IMAGOSCHADE bij het gebruik van de cardreader

    U bent gewaarschuwd !

    Review door annemiek, april 26, 2016

    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111
    • 11111

    Echt heel fijn om alle deze verhalen over payleven te lezen. Ik heb ook niets anders dan ellende met dit bedrijf gehad. En de klantenservice kan alleen maar zeggen dat ze het heel vervelend voor me vinden dat ik het apparaat niet kan gebruiken. Maar komen verder niet met oplossingen. Vervolgens met alle tevredenheid overgestapt op iZettle en wou het pinapparaat door verkopen op Marktplaats. Krijg ik een mail via Marktplaats van payleven dat dat niet mogelijk is. Dus dan maar bij het oud plastic?
    Waardeloos bedrijf!

    Review door rubocar, december 31, 2016

    • 33333
    • 44444
    • 33333
    • 44444
    • 33333

    nu twee keer terug sturen werkt de pinreader goed.
    heeft wat verbindings problemen gehad.
    moet zeggen dat de helpdesk mij prima geholpen heeft.
    werk er nu meer als een jaar mee en het werkt nog prima.
    batterij is wel snel leeg maar licht naast de computer dus geen probleem.
    wel mis ik een koppeling met mijn computer, nu ik naar een kassa systeem ben overgegaan is een pin betaling wat omslachtig.
    zou graag een koppeling zien met de kassa zodat ik niet alles twee keer moet invoeren.

Schrijf een Review

Overall Rating
Prijs
Aanbod Betaalmiddelen
Helpdesk Support
Implementatie in Webshop